Innowacje

Każde profesjonalnie zarządzane przedsiębiorstwo wymaga cyklicznego przeglądu strategii i rozwiązań operacyjnych. W wyniku tych działań często okazuje się, że biznes pomimo iż ciągle przynosi zyski, traci zdolność do zajmowania nowych rynków i zdobywania nowych klientów, przez co staje się coraz mniej konkurencyjny. Powodem takiego stanu rzeczy nie koniecznie są przestarzałe technologie czy archaiczny model biznesowy. Bardzo często wystarczy wprowadzenie pewnych innowacji w działaniach marketingowych, systemie dystrybucji czy strukturze płac, aby firma z przejściowymi trudnościami ponownie stała się tygrysem na swoim rynku. Instytut Badań Nad Efektywnością tworzy modelowe oraz indywidualne rozwiązania, które pomogą Państwu dopasować swoje przedsiębiorstwa do wymagań konkurencyjnego rynku.

Lepsze jest wrogiem dobrego

Prowadząc własny biznes, niezależnie od koniunktury, należy pamiętać, że lepsze jest wrogiem dobrego, a olśniewający sukces, bez odpowiedniej troski, może się obrócić w bankructwo w stosunkowo niedługim czasie. Z tego powodu warto cyklicznie poświęcić nieco uwagi działaniom konkurencji, przyglądać się nowym strategiom i technikom marketingowym, a w miarę możliwości także przejmować konkurencyjne przedsiębiorstwa. Instytut Badań Nad Efektywnością kompleksowo wspiera proces wprowadzania innowacji w Państwo przedsiębiorstwach świadcząc usługi doradcze w zakresie  analizy i wyboru odpowiednich rozwiązań, a także proponuje, przygotowane w ramach prowadzonych badań, własne innowacyjne modele w zakresie działalności operacyjnej, promocyjnej, kanałów marketingu, czy nowoczesnej struktury kadr i płac. Więcej danych o prowadzonych przez nas badaniach możecie Państwo znaleźć na stronie poświęconej temu działowi naszej aktywności. Dodatkowe informacje w zakresie fuzji i przejęć znajdują się w zakładce doradztwo transakcyjne.

Nowoczesny marketing

Częstym błędem firm działającym na rynku od dłuższego czasu jest utrata zdolności oceny sytuacji rynkowej, które wymuszają zmiany w strategii marketingowej. Zwykle, aby utrzymać się na rynku, nie wystarczy zaoferować dobry produktu w konkurencyjnej cenie. Konieczne jest zastosowanie odpowiednich kanałów dystrybucji oraz dodatkowych zabiegów promocyjnych. Co ciekawe korzystanie z nowych kanałów transakcyjnych nie dotyczy tylko sprzedaży własnych produktów, ale też składania zamówień u dostawców lub producentów. Różne segmenty rynku wykształciły odmienne kanały dystrybucji, które w określonej branży są najbardziej efektywne. Informacja o nowych dostawcach oraz sposobach operowania w kontaktach z konsumentami w wielu przypadkach może decydować o przetrwaniu na rynku. Jeśli chcecie Państwo poprawić swoje systemu dystrybucji od etapu składania zamówienia, aż po sprzedaż detaliczną, poznać tajniki stosowania sprzedaży bezpośredniej oraz w efektywny sposób wykorzystać sieć pośredników, zapraszamy do kontaktu z nami z wykorzystaniem formularza kontaktowego.

Tradycja i nowoczesność

Wprowadzanie innowacji w przedsiębiorstwie często wiąże się z obawami o wizerunek i utratę dotychczasowej wiernej grupy klientów. Warto jednak pamiętać, że osobiste relacje nigdy nie stanowią o ostatecznym sukcesie biznesu i nawet najwierniejsi klienci będą zmuszeni do zmiany dostawcy lub usługodawcy jeśli ten zaproponuje atrakcyjną ofertę. Warto więc zawczasu skoordynować działania innowacyjne z ochroną dotychczasowego wizerunku i dotychczasowej grup klientów. Nawet firma z wieloletnimi tradycjami w świadomości klientów musi kojarzyć się z produktami i usługami wysokiej jakości, które są dostępne w łatwy sposób. Nie bez powodu największe banki i instytucje finansowe wydaję dziesiątki milionów na pozornie nieistotne zmiany w firmowym logo czy stosowanej kolorystyce. Wszystko po to, aby firma, która dotychczasowym klientom kojarzy się ze stabilnością i solidnością była zdolna pozyskać nowych klientów poprzez kreację nowoczesnego przekazu. Warto wiedzieć, że ryzyko utraty tradycyjnej klienteli jest niewspółmiernie małe do tego, które wiąże się z niepozyskaniem nowych grup klientów.

Być albo nie być

Prawidłowo postawione pytanie nie brzmi więc: "Czy warto wprowadzać innowacje ?", ale raczej: "Jak wprowadzać innowacje ?" We współczesnej gospodarce innowacje nie są bowiem wyrazem ekstrawagancji i pogoni za zyskiem, ale absolutną koniecznością, która decyduje o rynkowym "być albo nie być". We współpracy z Instytutem Badań Nad Efektywnością dowiedzie się Państwo nie tylko, jakich rozwiązań wymaga Państwa przedsiębiorstwo, ale też poznacie Państwo efektywne metody wdrażania tych innowacji. Podejmując decyzję o zastosowaniu rozwiązań podnoszących konkurencyjność Państwa biznesu warto wiedzieć, że właściwe działania nie zawsze wiążą się ze znacznymi kosztami, a część rozwiązań można wdrożyć wykorzystując posiadany już kapitał ludzki oraz dogodne formy finansowania zewnętrznego, które nie ograniczają się tylko do kredytu bankowego. Zapraszamy więc do kontaktu z nami z wykorzystaniem formularza kontaktowego. Więcej informacji na temat kapitału na rozwój znajdziecie Państwo w zakładce pozyskiwanie kapitału.

Zapraszamy do korzystania z naszych usług.

Oferta / przez

Post Author: admin